תנאים לקבלת הלוואה ללא ריביתהלוואה ללא ריבית היא כלי לקבלת החלטות אשר מלווים משתמשים בו כדי לחזות מה הסיכוי שתחזירו את הלוואתכם בזמן. הלוואות ללא ריבית מכונה לפעמים גם דירוג סיכון, מכיוון שהוא מסייע למלווים להעריך את הסיכון שלא תוכלו לשלם את ההלוואה כפי שסוכם.
הלוואה ללא ריבית טוב הוא חשוב, מכיוון שהוא קובע האם תהיו זכאים להלוואה. ועל פי הריבית בהלוואה שאתם זכאים לה, הוא עשוי ליצור הבדל של מאות ואפילו אלפי שקלים שתחסכו. הלוואה ללא ריבית טוב יכול גם לגרום לכך שתוכלו לשכור את הדירה שאתם מעוניינים בה, או אפילו ליהנות משירותי טלפון סלולרי שאתם זקוקים להם.
חשבו על הלוואה ללא ריבית שלכם כעל תעודה שאתם מקבלים בסוף השליש בבית הספר, אבל במקום ציונים, הפעילות שלכם מסתיימת בדירוג. עם זאת, בשונה מציונים בבית הספר, הלוואה ללא ריבית אינו נשמר כחלק מהיסטוריית האשראי שלכם. במקום זאת, הדירוג נוצר מחדש בכל פעם שמלווה כלשהו מבקש אותו, על פי מודל יצירת הלוואה ללא ריבית שהמלווה בוחר.
בכל פעם שאתם מציבים מטרה פיננסית חשובה, כמו רכישת בית או מכונית חדשה, הלוואה ללא ריבית שלכם יהיה ככל הנראה חלק מהתמונה הפיננסית. הלוואה ללא ריבית יסייע למלווים לקבוע האם אתם זכאים להלוואה, ועד כמה טובים יהיו תנאי ההלוואה.
עם זאת, בדרך כלל הלוואה ללא ריבית אינו הדבר היחיד שהמלווים בודקים כאשר הם מחליטים להעניק לכם אשראי או הלוואה. גם דו"ח האשראי שלכם מכיל פרטים שהמלווים עשויים להביא בחשבון, כגון סכומו הכולל של החוב שיש לכם, סוגי האשראי בדו"ח שלכם, ואזכורים שליליים שעלולים להיות לכם. מלבד דו"ח האשראי שלכם ודירוג האשראי שלכם, המלווה עשוי גם להביא בחשבון את כלל ההוצאות שלכם ביחס להכנסה החודשית (מה שנקרא "יחס החוב להכנסה"), בהתאם לסוג ההלוואה שאתם מבקשים.
בשלב זה שאלה שעשויה לעלות בראשך היא האם גם במדינות אחרות שוק האשראי חסר תחרות כמו בישראל או שרק אנחנו הישראלים מנוצלים ונופלים קורבן לחוסר התחרות ולעוצמתן של קבוצות אינטרסים כגון בנקים וחברות פיננסיות אחרות.
אם נסיט מבטנו אל מעבר לאוקיינוס האטלנטי לארה"ב נבחין בכך שבכלכלה הגדולה בעולם שיעורי הריבית הממוצעים נמוכים באופן משמעותי משיעורי הריבית שאנו משלמים בישראל (וזאת למרות שכרגע הריבית המוצהרת על ידי הבנק המרכזי בישראל נמוכה מהריבית המוצהרת על ידי הבנק הפדרלי בארה"ב). מגמה דומה שוררת גם במדינות מפותחות נוספות כגון אוסטרליה, גרמניה, דנמרק, בריטניה ועוד